امروز خبری با عنوان " همه میراث فرهنگی آبادان در یک اتاق " به نقل از آقای احمد امیری دبیر کانون گردشگری آبادان توسط خبرگزاری ایسنا خوزستان منتشر گردید که در خصوص آن مطالبی را یادآوری می کنم
جناب آقای امیری ، در 5 سال گذشته فرصت های بسیاری در پی غفلت و بی توجهی از بین رفته است ، فرصت هایی که در صورت برنامه ریزی برای آنها امروز شاهد تحولی شگرف در وضعیت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر می بودیم .
در 5 سال گذشته در اثر سهل انگاری آسیب های فراوانی به آثار تاریخی ، توسعه ی گردشگری و همچنین رونق صنایع دستی و توجه به هنرمندان آن در شهرهای آبادان و خرمشهر وارد شده است که نتیجه آن وضعیت امروزی است که جنابعالی تنها به یک مورد آن اشاره داشته اید ، آری میراث فرهنگی تنها در دو اتاق جا دارد ولی آیا مشکل میراث فرهنگی آبادان تنها کمبود جا است ؟؟؟
خداوند متعال در آیه ی 11 سوره رعد می فرمایند :
" اِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرواْ مَا بِآنفُسِهِم "
( و خداوند حال هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا زمانیکه خود آن قوم حالشان را تغییر دهند )
آیا زمان ارزیابی عملکرد مسئولان فرا نرسیده است تا نقاط ضعف و قوت کار آنها مشخص گردد و پاسخگوی نتایج حاصله باشند ؟
آیا زمان تغییر در مدیریت میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر فرا نرسیده است تا در سایه ی نیروئی توانمند شاهد حل مشکلات بوجود آمده باشیم ؟
موضوعات مرتبط: نوشته های من ، آبادان
